Reklamační řád

Příloha č. 1 Všeobecných obchodních podmínek 

Společnosti Aviron s.r.o., se sídlem Zápy 4, 250 61 Zápy, IČ: 289 350 98, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 154166.

Tento reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek prodávajícího (dále jen pod označením „VOP“). Pojmy, které jsou užity ve VOP a jejich význam platí i pro obsah tohoto reklamačního řádu. Reklamační řád je k dispozici v provozovně prodávajícího nebo na webové adrese: www.emarshall.cz (dále jen „Reklamační řád“).

1. Všeobecná ustanovení

1.1 Reklamační řád byl zpracován dle příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen pod označením „OZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.

1.2 Reklamační řád se vztahuje na zboží prodávané prodávajícím, u kterého jsou v zákonem stanovené lhůtě uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady.

1.3 Kupující je povinen se seznámit s VOP, jehož nedílnou součástí je Reklamační řád. Nejpozději uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s VOP a Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. V případě, že zboží není odebráno kupujícím osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání prvnímu dopravci, není-li kupujícím spotřebitel. Pokud je kupujícím spotřebitel, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho převzetí kupujícím od dopravce.

2. Vady zboží a postup při uplatnění reklamace

a) Je-li kupujícím spotřebitel:

2.1 Spotřebiteli je doporučeno, aby bezprostředně při dodání zboží překontroloval stav zásilky (počet balíků, neporušenost bezpečnostní pásky, nepoškozenost krabice) podle přiloženého přepravního listu. Spotřebitel je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená.

2.2 Dodání neúplné nebo poškozené zásilky je spotřebitel povinen neprodleně oznámit písemně prodávajícímu (poštou nebo e-mailem na adresu: obchod@emarshall.cz), sepsat s přepravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem nebo poštou prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje spotřebitele práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že z jeho strany bylo plněno řádným způsobem.

2.3 Okamžikem přechodu nebezpečí škody na zboží je okamžik převzetí zboží spotřebitelem. Spotřebitel může uplatnit práva z odpovědnosti za vady zboží zjistitelné při převzetí zboží pouze, pokud prokáže, že tyto vady (např. chybějící příslušenství) mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží. Pozdější reklamace vad zboží nebo obalu zboží nezbavuje spotřebitele práva zboží reklamovat. Prodávající má však možnost prokázat, že nejde o rozpor s kupní smlouvou.

2.4 Prodávající odpovídá spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá za to, že v době, kdy spotřebitel věc převzal:

  • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  • je vhodná k účelu, pro který ji spotřebitel požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
  • je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností:

  • je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
  • věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající spotřebiteli poskytl před uzavřením smlouvy;
  • věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením.

2.5 Pokud zboží dodané prodávajícím spotřebiteli nemá vlastnosti uvedené v bodě 2.4. Reklamačního řádu má spotřebitel právo požadovat odstranění této vady. Prodávající doporučuje kupujícímu reklamovat dodané zboží bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Spotřebitel se zavazuje předat prodávajícímu zboží do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace, přičemž za okamžik předání zboží se považuje i okamžik jeho odeslání přepravní službou.

2.6 Spotřebitel může reklamaci uplatnit osobně či poštou na adrese Aviron s.r.o. - reklamační oddělení, Zápy 4, Zápy, PSČ: 250 61, případně též elektronicky na e-mailovou adresu: obchod@emarshall.cz. Za tímto účelem může spotřebitel využít reklamační formulář umístěný na webových stránkách: www.emarshall.cz. Kupující předá reklamované zboží osobně prodávajícímu na adrese Aviron s.r.o. - reklamační oddělení, Zápy 4, Zápy, PSČ: 250 61, nebo na tuto adresu zboží odešle tak, aby zboží bylo doručeno prodávajícímu nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace.

2.7 Při odeslání zboží přepravní službou by měla být zásilka viditelně označena nápisem „REKLAMACE“ a měla by obsahovat reklamované zboží včetně veškerých součástí a příslušenství. Spotřebitel je při uplatnění reklamace povinen předat zboží včetně veškerých součástí a příslušenství čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami. V případě odeslání reklamovaného zboží přepravní službou prodávající doporučuje spotřebiteli zabalit zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k poškození zboží a v případě odeslání křehkého zboží označit zásilku viditelně a zřetelně slovy „křehké“, případně doplnit symbolem o křehkosti zboží.

2.8 Prodávající doporučuje přiložit k reklamovanému zboží kopii prodejního dokladu, detailní popis reklamované závady a dostatečné kontaktní údaje spotřebitele (zejména jméno a příjmení/název/obchodní firmu, zpáteční adresu, e-mailovou adresu, telefonní číslo), bankovní spojení a požadovaný způsob vyřízení reklamace. K tomuto účelu může spotřebitel využít formulář pro uplatnění reklamace umístěného na webových stránkách: www.emarshall.cz. Údaje v tomto odstavci slouží pro identifikaci zboží, spotřebitele a případné vady zboží a umožnují prodávajícímu vyřídit reklamaci. Na prodejním dokladu musí být uvedeno stejné sériové číslo, jako je uvedeno na reklamovaném zboží (platí pro případy, kdy výrobek sériové číslo má). Pokud nemá spotřebitel kopii prodejního dokladu, je povinen jiným prokazatelným způsobem doložit, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího.

2.9 Prodávající vydá spotřebiteli při uplatnění reklamace písemné potvrzení, v němž uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace (dále jen pod označením „reklamační protokol“). Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci odesláním zboží, zašle prodávající spotřebiteli reklamační protokol e-mailem (pokud mu jej spotřebitel sdělí), s čímž spotřebitel souhlasí.

2.10 Spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění oprávněné reklamace. Jde zejména o poštovné za zaslání reklamovaného zboží, přičemž spotřebitel se zavazuje zvolit metodu odeslání zboží, jejíž cena bude s ohledem na jiné možnosti spotřebitele nejvýhodnější, a v případě dalších nákladů volit takové výdaje, které budou vzhledem ke své povaze a účelu nejvýhodnější. Spotřebitel musí o proplacení účelně vynaložených nákladů požádat prodávajícího bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění. Spolu s touto žádostí je spotřebitel povinen účelně vynaložené náklady, jejichž náhradu požaduje, prodávajícímu hodnověrně prokázat (např. kopií podacího lístku, potvrzením o zaplacení poštovného apod.).

2.11 Spotřebitel může podle své volby požadovat dodání nového zboží bez vad nebo opravu věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nemožné nebo nepřiměřeně nákladné. V případě, že se vada týká pouze součásti zboží, může spotřebitel požadovat pouze výměnu součásti; není-li to možné, má právo od smlouvy odstoupit. Pokud je to vzhledem k povaze vady neúměrné, především lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.

2.12 Spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy v případě, pokud:

  • prodávající odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže nebo na své náklady;
  • se vada projevila opakovaně (to znamená na stejné věci třikrát stejná vada nebo čtyřikrát různá vada);
  • je vada podstatným porušením smlouvy;
  • je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro spotřebitele.

2.13 Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud spotřebitel vadu sám způsobil (k tomu blíže bod 4.4 Reklamačního řádu).

2.14 Má-li zboží vadu, ze které je prodávající zavázán a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo použitou, má spotřebitel místo práva na výměnu zboží právo na poskytnutí přiměřené slevy.

b) Je-li kupujícím podnikatel:

2.15 Prodávající odevzdá kupujícímu zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení. Pokud nejsou jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy, jinak pro účel obvyklý. Při určení jakosti nebo provedení podle smluveného vzorku nebo předlohy musí zboží jakostí nebo provedením odpovídat vzorku nebo předloze. Liší-li se jakost nebo provedení určené ve smlouvě a vzorek nebo předloha, rozhoduje obsah smlouvy. Nesplňuje-li zboží shora uvedené požadavky, je vadné.

2.16 Kupující je povinen bezprostředně při dodání zboží překontrolovat stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, nepoškozenost krabice) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je povinen poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Dodání neúplné nebo poškozené zásilky je kupující povinen do 48 hodin od jejího převzetí oznámit písemně prodávajícímu (poštou nebo e-mailem na adresu: obchod@emarshall.cz, a to spolu se zasláním kopie předávacího protokolu.

2.17 Kupující je dále povinen zboží podle možností co nejdříve po jeho převzetí prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Okamžikem přechodu nebezpečí škody na zboží je okamžik převzetí zboží kupujícím. V případě, že zboží není odebráno kupujícím osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání prvnímu dopravci. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady zboží zjistitelné při převzetí zboží pouze, pokud prokáže, že tyto vady (např. chybějící příslušenství) mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží. Pozdější reklamace vad zboží nebo obalu zboží nezbavuje kupujícího práva zboží reklamovat. Prodávající má však možnost prokázat, že nejde o rozpor s kupní smlouvou.

2.18 Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.

2.19 Práva z vad uplatňuje kupující u prodejce Aviron s.r.o., Zápy 4 (areal RTK), Zápy, u kterého je třeba reklamaci vady uplatnit, a to písemnou formou.

2.20 Kupující přiloží ke zboží kopii prodejního dokladu, detailní popis reklamované závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejména jméno a příjmení/název/obchodní firmu, zpáteční adresu, e-mailovou adresu, telefonní číslo), bankovní spojení a požadovaný způsob vyřízení reklamace. K tomuto účelu je kupující povinen využít formulář pro uplatnění reklamace umístěného na webových stránkách: www.emarshall.cz. Údaje v tomto odstavci slouží pro identifikaci zboží, kupujícího a případné vady zboží a umožnují prodávajícímu vyřídit reklamaci. Na prodejním dokladu musí být uvedeno stejné sériové číslo, jako je uvedeno na reklamovaném zboží (platí pro případy, kdy výrobek sériové číslo má).

2.21 Pokud je vadné plnění prodávajícího podstatným porušením smlouvy, má podnikatel právo:

  • na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
  • na odstranění vady opravou věci;
  • přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  • odstoupit od smlouvy.

Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva podle bodu 2.21. Reklamačního řádu.

2.22 Pokud je vadné plnění prodávajícího nepodstatným porušením smlouvy, má podnikatel právo:

  • na odstranění vady, nebo
  • na přiměřenou slevu z kupní ceny.

2.23 Podnikatel je povinen písemně sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil, a to při oznámení vady zboží nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady zboží. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího. Při dodání nové věci je kupující povinen vrátit na náklady prodávajícího původně dodanou věc, pokud se s prodávajícím ad hoc nedohodne jinak.

2.24 Prodávající je povinen odstranit vady zboží v přiměřené lhůtě. Pokud vady zboží v přiměřené lhůtě neodstraní, nebo pokud podnikateli oznámí, že vady neodstraní, může podnikatel požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

2.25 Neodstraní-li prodávající vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může podnikatel požadovat slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže podnikatel změnit bez souhlasu prodávajícího.

2.26 V případě, že podnikatel neoznámí vadu věci včas, pozbývá oprávnění odstoupit od smlouvy.

3. Délka záruky

3.1 Běh lhůty k uplatnění práv z vadného plnění počíná převzetím zboží kupujícím. Lhůta k uplatnění práv z vadného plnění se prodlužuje o dobu trvání reklamace, tedy o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy doby, kdy byl kupující povinen věc převzít. V případě neoprávněné reklamace se lhůta k uplatnění práv z vadného plnění neprodlužuje. V případě výměny zboží začíná běžet nová lhůta k uplatnění práv z vadného plnění.

3.2 Záruční doba pro spotřebitele činí ve smyslu ust. § 2165 občanského zákoníku 2 roky. Tato záruční doba neplatí v těchto případech:

  • vady způsobené běžným opotřebením;
  • nesprávné používání výrobku a nedodržování instrukcí v dodaném českém manuálu;
  • nesprávné a nevhodné skladování;
  • neodborná montáž zboží;
  • záruka není poskytována na spotřební zboží, cartridge a e-liquidy.

Jednorázové cigarety jsou považovány za spotřební zboží, přičemž minimální datum spotřeby výrobku je uvedeno na každém jednotlivém výrobku.

4. Záruční podmínky

4.1 Zákonná záruka se nevztahuje na poškození zboží vzniklá:

  • mechanickým poškozením zboží,
  • elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje),
  • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
  • neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
  • provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
  • zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
  • zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí, a to ani na případné škody z toho vzniklé.

4.2 Je-li součástí zboží baterie či akumulátor, prodávající nenese odpovědnost za jejich nefunkčnost či nedostatečnost způsobenou dosažením počtu nabíjecích cyklů určených výrobcem coby limit jejich životnosti.

4.3 Prodávající tímto výslovně upozorňuje na riziko, že kouření elektronických cigaret může poškozovat zdraví. Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese jakoukoli odpovědnost za jeho zdraví.

5. Způsob vyřízení reklamace

5.1 Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží k reklamaci v případech, kdy reklamované zboží, nebo jeho součásti, jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.

5.2 Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (např. na formuláři o uplatnění reklamace, v přiloženém listě s popisem závady). 

5.3 Je-li kupujícím spotřebitel, rozhodne o reklamaci prodávající ihned, ve složitých případech pak do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

5.4 Reklamace, včetně odstranění vady, bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne převzetí zboží k reklamaci. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem. Je-li předmětem reklamace poskytnutí digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je spotřebitel požadoval.

5.5 Podmínkou pro běh lhůt uvedených v tomto bodě je, že spotřebitel k vyřízení reklamace poskytl prodávajícímu potřebnou součinnost, tedy zejména, že prodávajícímu umožnil přezkoumat reklamované zboží. Běh lhůty pro vyřízení reklamace je pozastaven v tom případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od spotřebitele v nejkratší možné době. Lhůta pro vyřízení reklamace je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů spotřebitelem.

5.6 Není-li kupujícím spotřebitel, bude o reklamaci rozhodnuto v přiměřené lhůtě, dle možností prodávajícího.

5.7 Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost k vyřízení reklamace.

5.8 Prodávající vydá po přijetí reklamace kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován a kontaktní údaje kupujícího. V případě, že zboží bylo zasláno přepravní službou, zašle prodávající potvrzení kupujícímu bez zbytečného odkladu e-mailem na e-mailovou adresu, kterou kupující prodávajícímu uvedl při nákupu zboží nebo při jeho reklamaci. Prodávající také vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o případném provedení opravy a době trvání reklamace, příp. písemné odůvodnění zamítnutí reklamace, a to opět e-mailovou formou, případně osobně při převzetí reklamovaného zboží. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího. Jinak prodávající vyzve kupujícího k vyzvednutí opraveného/nového zboží.

5.9 V případě, že reklamované, příp. nové, zboží nebude vyzvednuto do 10 dnů po vyrozumění o jejím vyřízení (vyrozuměním o jejím vyřízení se pro tyto účely rozumí odeslání e-mailu ve smyslu bodu 5. 8. Reklamačního řádu), je prodávající oprávněn účtovat při výdeji tohoto zboží částku za jeho uskladnění.

5.10 Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého bylo zboží přijato k reklamaci a musí prokázat svoji totožnost platným občanským průkazem nebo cestovním pasem, prokazující zároveň, že je osobou starší 18-ti let.

5.11 Při převzetí zboží se kupující zavazuje zkontrolovat stav a množství zboží a soulad zboží s potvrzením o vyřízení reklamace. V případě, že zboží nebude odpovídat požadavkům kupujícího nebo potvrzení o vyřízení reklamace, zavazuje se kupující bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího. Pokud kupující nesplní povinnosti dle tohoto odstavce, nebude prodávající povinen přihlížet k dalším námitkám kupujícího.

5.12 V případě marného uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.

5.13 V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží má spotřebitel právo na úhradu nákladů účelně vynaložených k tomuto odstoupení.

 

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. 3. 2024 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů. Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.


Soubory ke stažení :
Formulář pro uplatnění reklamace
Formulář pro odstroupení od smlouvy

Používáme ověření věku Adulto